18 Ağustos 2015 Salı

Sebzeli Tart Tarifi

 Tart tarifleri denince akla ilk tatlı tart tarifleri gelse de, etle, tavukla, sebzeyle yapılabilecek tuzlu tartlar da, hem göze hem de damağa hitap eden, nefis sunumlar.

Evde bulunan malzemelerle, hatta bir önceki günden kalan yemeklerle, dilediğiniz iç malzemeyi kullanarak hazırlayabileceğiniz tartınızın hamurunu yaparken de, çeşitli un karışımları kullanarak farklı lezzetler yaratabilirsiniz.

Ben, bir grup çalışmasında değerlendirilmek üzere buzdolabımda bekleyen kültür mantarlarını ve kabakları kullandım. Güzelce karamelize edilmiş soğanları ekledim ve kapya biberlerle renklendirdim. Kuru incir ve kuru erikler ilave ederek tatlının ve tuzlunun iç içe geçtiği bir lezzet aradım. Bunu nar ekşisi, balzamik ve birazcık tahin ile kuvvetlendirdim. Köri, zencefil ve zerdeçalla da macera arayışımı sürdürdüm. Neyse ki ortaya tam aradığım gibi bir lezzet çıktı. Siz iç malzemeyle dilediğiniz gibi oynayabilir, kendi risklerinizle kendi tartınızı yapabilirsiniz.

Sebzeli Tart Malzemeleri;

Hamuru için;


  • 2 su bardağı un ( Ben karabuğday unu, tam tahıllı un ve biraz da beyaz un karışımı kullandım.) 
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 100 gr oda sıcaklığında margarin veya tereyağı
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 2 yemek kaşığı su


İç Malzeme için;


  • 2 adet soğan
  • 1 adet kırmızı soğan
  • 4 diş sarımsak
  • 2 kapya biber
  • 2-3 kabak
  • 300 gr mantar
  • 3-4 kuru incir
  • 5-6 kuru erik
  • taze otlar (Ben nane, dereotu ve maydanoz kullandım)
  • 2 yemek kaşığı tahin
  • balzamik sirke
  • nar ekşisi
  • 1 yemek kaşığı bal
  • tuz, karabiber, köri, zencefil, zerdeçal, pul biber,susam
  • taze kaşar rendesi
  • 1 kutu krema
  • 1 yemek kaşığı un
Sebzeli Tart Hazırlanışı;

Önce hamur malzemelerini karıştırıp güzelce yoğurarak hazırladığımız tart hamurunu buzdolabında yarım saat dinlenmeye bırakıyoruz.
Yarım daire şeklinde kesilmiş soğanlarımızı, bir çay kaşığı kadar tuz ve şeker ilave ederek, zeytin yağında, kısık ateşte yavaş yavaş karamelize olmaya bırakıyoruz. 
Bu sırada, sarımsakları ve biberleri küçük küçük doğruyoruz. Mantarları ince dilimler halinde kestikten sonra bir kabın içine alıyoruz ve üzerine yarım limon suyu sıkıyoruz. Limon suyu mantarların rengini korumasını sağlıyor ve yemeğimize hafif bir ekşilik katıyor. Kabakları soyucu ile boyuna ince ince yapraklar halinde soydum, kabukları ile. Siz isterseniz rendeleyebilirsiniz de. Kuru incir ve erikleri küçük küçük parçalar halinde kesiyoruz. Taze otlarımızı da ince ince kıyıyoruz.
Soğanlar iyice karamelize olunca biberleri ve sarımsakları ekliyoruz. Biberler biraz yumuşayınca, mantarları ilave ediyoruz. Mantarlar da suyunu bırakıp, yumuşayınca kabakları, incir ve erikleri ekliyoruz. 

Bir kutu krema ve bir silme yemek kaşığı unu da sebzelerin üzerine ekleyerek, kıvamlı bir sos oluşturuyoruz. Diğer tüm lezzetlendiricileri de ekleyerek, birkaç dakika pişiriyoruz. Altını kapatıp, taze otları da üzerine ilave ediyoruz.

Tart kalıbımızın altına yağlı kağıt serip, kenarlarını da güzelce yağlıyoruz. Tart hamurumuzun yarısından fazlasını merdane ile tart kabından büyük bir yuvarlak olacak şekilde açıyoruz. Kalıbın içine yerleştirdiğimiz hamurun kenarlarını kalıbın yanlarını kapatacak şekilde düzeltiyoruz. İç malzemeyi dikkatlice içine döküyoruz. Taze kaşar rendesinin bir kısmını iç malzemenin üzerine yayıyoruz. Kalan hamur parçasını ister bütün bir yuvarlak olarak tartımızın üzerini tamamen kapatmak için, ister ince uzun parçalarla dekoratif bir tavan olarak kullanıyoruz.

160 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişiriyoruz. 20 dakika sonra tartı fırından çıkarıp kalan kaşar peynir rendesini üzerine yayıyoruz ve tekrar fırına veriyoruz. Peynirler eriyip üzeri altın rengi olunca fırından çıkarıyoruz.

Sebzeli tart hazır, afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder